انصراف از دانشگاه فرهنگیان
نوشته شده توسط : دانتل

انصراف از دانشگاه فرهنگیان پس از گذشت ۲ نیمسال تحصیلی امکان پذیر است. دانشجویان مشغول تحصیل در صورت تصمیم به انصراف از دانشگاه گرفته اند باید حداقل دو ترم در دانشگاه تحصیل نمایند. انصراف از هر دانشگاه دارای شرایط خاص می باشد، که تمامی دانشجویان ملزم به رعایت هستند. انصاف از تحصیل مشمول جریمه می باشد. در ادامه این مقاله به بررسی شرایط لازم و هزینه انصراف از تحصیل دانشگاه فرهنگیان خواهیم پرداخت.

منبع: انصراف از دانشگاه فرهنگیان

انصراف از دانشگاه فرهنگیان

انصراف از دانشگاه های سراسر کشور از شرایط و ضوابط خاصی برخوردار می باشد که دانشگاه فرهنگیان نیز از این قاعده مستثنی نیست و قوانین خاصی در نظر می گیرد. در روند تحصیل دانشجویان عوامل مختلفی می توانند موجب تصمیم به انصراف دانشجو از دانشگاه شود اما  دانشجویان برای انصراف لازم است قوانین و جزئیات لازم را در نظر بگیرند.

یکی از شروط برای انصراف از دانشگاه فرهنگیان پرداخت هزینه ای است که برای دانشجویان به عنوان جریمه در نظر گرفته می شود. داوطلبان باید در جریان باشند انصراف از دانشگاه هزینه بر بوده و دانشجو به منظور تکمیل انصراف ملزم به پرداخت این هزینه می باشد.

 

بخوانید: انصراف از تحصیل دانشگاه سراسری 

 

 

شرایط انصراف از دانشگاه فرهنگیان

در صورتی که دانشجویان تصمیم به انصراف از دانشگاه  می گیرند باید شرایط لازم را رعایت کنند. شرایط انصراف از دانشگاه فرهنگیان به شرح زیر می باشد:

???? دانشجویانی که در دانشگاه فرهنگیان مشغول به تحصیل هستند حتما باید یکسال از تحصیلشان گذشته باشد. در صورتی که دانشجویان دو ترم ابتدایی تحصیل خود را گذرانده باشند می توانند برای انصراف اقدام نمایند.

???? در صورتی دانشجویان می توانند  اقدام به انصراف نمایند که  تمامی نمرات آنها در سامانه گلستان دانشگاه فرهنگیان به ثبت رسیده باشد. پس از ثبت نمرات در سامانه گاستان دانشجو می تواند برای انصراف اقدام کند.

???? در صورتی که دانشجویان بعد از گذشت یکسال (۲ نیمسال تحصیلی) از تحصیل خود انصراف بدهند مجاز به شرکت در کنکور و ادامه تحصیل در دانشگاه های روزانه خواهند بود. اما دانشجویانی که پیش از یکسال انصراف دهند امکان پذیرش در دانشگاه روزانه را نخواهند داشت.

???? در صورت شرکت در کنکور سراسری دانشجویان باید تا پیش از شروع نیمسال تحصیلی انصراف از تحصیل خود تکیمل و نهایی کرده باشند.

دانشجویان مشغول به تحصیل در واحد های پردیس خودگردان نیز از این شرایط مستثنی نبوده و باید درخواست خود را به صورت کتبی به دانشگاه محل تحصیل ارائه دهند.

 

نحوه انصراف از تحصیل دانشگاه فرهنگیان

دانشجویان پس از تصمیم برای انصراف از دانشگاه فرهنگیان باید اقدامات اولیه برای ثبت در خواست خود را انجام دهند. از لازمه شروع این مراحل آشنایی به مراحل انصراف است. 

❌❌ مراحل انصراف از دانشگاه فرهنگیان به شرح زیر می باشد.

✅ در ابتدا دانشجو با مراجعه حضوری به کارشناس آموزش می تواند فرم انصراف از تحصیل را دریافت نماید همچنین این فرم به در سامانه گلستان دانشجویان نیز قرار گرفته شده تا بتواند به صورت اینترنتی آن را دریافت نمایند.

✅دانشجو باید فرم انصراف را تکمیل نماید این فرم یکی از اصلی ترین مراحل انصراف بوده و نباید اطلاعات غلط در این فرم وارد شود. پس از تکمیل فرم انصراف آن را  به مسئول آموزش رشته تحویل دهد.

✅در این فرآیند مسئول آموزش هیچ اقدامی برای ثبت درخواست دانشجویان انجام نخواهد داد زیرا احتمال اینکه دانشجو از تصمیم خود منصرف گردد وجود دارد. در این یک ماه به دانشجو فرصت داده می شود که مجددا برای تصمیم خود فکر کند. پس از گذشته یکماه در صورتی که دانشجو از تصمیم خود باز نگردد مسئول آموزش اقدام به ثبت درخواست انصراف می کند.

✅پس از ثبت درخواست انصراف، دانشجو ملزم به پرداخت هزینه انصراف خواهد بود. این هزینه به منظور جریمه از تمامی دانشجویان گرفته می شود و در صورت پرداخت این هزینه انصراف دانشجو نهایی می شود.

✅پس از پرداخت هزینه انصراف از دانشگاه فرهنگیان گواهی انصراف برای دانشجو صادر می گردد که به منزله انصراف قطعی خواهد بود. دانشجویان پس از دریافت گواهی انصراف از تحصیل می توانند برای دیگر دانشگاه های کشور اقدام نمایند.

 

جهت عضویت در کانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در قسمت سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو کرده و عضو شوید.

 

 

هزینه انصراف از دانشگاه فرهنگیان

هزینه انصراف از دانشگاه فرهنگیان یکی از مهم ترین مراحل در فرآیند انصراف دانشجویان است. اکثر داوطلبان برای انصراف از دانشگاه از شرایط پرداخت هزینه انصراف اطلاعی ندارند.

این هزینه به منظور جریمه برای دانشجویان در نظر گرفته می شود زیرا دانشجو ظرفیت دانشگاه را پر کرده و پیش از اتمام تحصیل خود متقاضی انصراف می باشد. همچنین دانجشجویان در طول تحصیل خود از امکانی مانند:(حقوق، سابق کاری و….) استفاده نموده است.

هزینه ای که برای انصراف از دانشگاه فرهنگیان در نظر گرفته می شود با تصمیم مسئولان دانشگاه فرهنگیان صورت می گیرد. هزینه انصراف با توجه به مقطع و ترم تحصیلی داوطلب متفاوت است که این هزینه توسط مسئول آموزش بررسی و به دانشجو اطلاع داده می شود.

دانشجویان برای اطلاع از هزینه انصراف خود می توانند با مراجعه به مسئول آموزش از مقدار دقیق آن مطلع گردند زیرا هزینه ی ثابتی برای انصراف در نظر گرفته نشده و این هزینه با توجه به شرایط هر داوطلب متفاوت خواهد بود.

همچنین دانشجویان دانشگاه های واحد پردیس خودگردان برای انصراف هزینه ی بیشتری باید بپردازند و این هزینه می تواند برای شهریه ثابت ترم های باقی مانده دانشجو باشد. میزان جریمه انصراف از دانشگاه با توجه به قوانین و آیین نامه دانشگاه تعیین می گردد.

 

بخوانید: کنکور اختصاصی تربیت معلم

 

 

مدارک لازم برای انصراف از دانشگاه فرهنگیان 

انصراف از دانشگاه فرهنگیان دانشجویان باید مدارک خود را به همراه فرم انصراف به مسئول آموزش تحویل دهند. جهت انصراف همراه داشتن مدارک زیر نیاز است.

  • اصل و کپی شناسنامه 
  • اصل و کپی کارت ملی 
  • کارت دانشجویی
  • فیش واریز جریمه انصراف

به همراه داشتن مدارک فوق الزامی است تا با اطلاعات درج شده کارشناس آموزش بتواند درخواست انصراف را ثبت نماید.

 

بخوانید: انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان

 

 

مشاوره تحصیل در دانشگاه های مختلف

یکی از چالش های دانشجویان در هنگام تحصیل می تواند رشته و محل تحصیلاشان باشد. دانشجویان به دلایل متفاوتی اعم از عدم علاقه به رشته تحصیلی، شرایط سخت محیطی ویا مشکلات عمده در نحوه تدریس خواهان انصراف از دانشگاه خواهند بود.

دانشجویان دانشگاه فرهنگیان نیز از این قاعده مستثنی نیستند. دانشجویانی که قصد انصراف از دانشگاه فرهنگیان را دارند باید یکسال در این دانشگاه تحصیل نمایند. تا بتوانند برای ثبت نام در کنکور یا دانشگاه های دیگر اقدام نمایند.

در صورتی دانشجو تصمیم نهایی را به منظور انصراف گرفته است با پرداخت جریمه انصراف گواهی انصراف از تحصیل خود را دریافت می نمایند. با صدور گواهی دیگر امکان بازگشت از تصمیم امکان پذیر نمی باشد.

داوطلبان در زمان انتخاب رشته کنکور باید تمامی شرایط و جوانب لازم هر رشته و دانشگاه را در نظر داشته باشند. زیرا اقدام به انصراف می تواند زمان بر و هزینه بر باشد. کسانی  که از شرایط و قوانین این دانشگاه اطلاع ندارند مجبور به انصراف از دانشگاه فرهنگیان می شوند.

شما متقاضیان عزیز می توانید برای دریافت پاسخ سوالاتتان و همینطور دریافت مشاوره در زمینه انصراف از دانشگاه و تغییر رشته با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس حاصل بفرمایید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انصراف از دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سولات متداول

  1. مدارک لازم برای انصراف از دانشگاه چه مواردی می باشد؟

    برای انصراف مدارک هویتی و کارت دانشجویی و تکیمل فرم مربوطه لازم است.

  2. هزینه انصراف از دانشگاه فرهنگیان چقدر می باشد؟

    دانشجویان برای اطلاع از هزینه انصراف می توانند به کارشناس رشته خود مراجعه نمایند. این هزینه با توجه به شرایط تحصیلی دانشجو مشخص می شود.

  3. شرایط انصراف از دانشگاه فرهنگیان چیست؟

    دانشجویان برای ثبت درخواست انصراف خود باید دو ترم تحصیلی را پشت سر بگذرانند. 

منبع: انصراف از دانشگاه فرهنگیان





:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 فروردين 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: